vrijdag 23 augustus 2024

En dan nu even iets heel anders: Houtsnijden

Ik mag graag wat ronddwalen op internet. Zo raak ik geregeld verdwaald in het doolhof van instagram of pinterest. En dan kom je creatieve mensen tegen die echt hele mooie dingen maken. Ik heb dan altijd de neiging om het zelf ook te willen proberen. Zo zag ik prachtige mandjes bij Foragedfibres en enthousiast ging ik de tuin in, rukte wat grassen uit en maakte mijn eerste mandje. Totale mislukking..... Dat is dus veel moeilijker dan ik dacht.

Het volgende probeersel lukte beter; houtsnijden. Ik zag allerlei houten lepels bij o.a. Quin Woodcraft.  Zoonlief en ik gingen in zijn vakantie van start. Een lepel maken lijkt heel makkelijk maar viel nog niet mee, dus we begonnen met een paddenstoel. Ook leuk.


Boekjes bij de hand, takken uit de tuin en niet te vergeten een scherp mes. En beginnen maar.


Een scherp mes klinkt misschien eng en dat is het ook wel een beetje. Maar met een bot mes moet je teveel kracht zetten en dan is de kans op uitschieten veel groter. Dus zorg dat je je mes steeds scherp maakt tussendoor. En rustig werken helpt ook. Niet gaan haasten.


De eerste paddenstoelen. Kon slechter vonden we zelf.

De afgelopen week waren we op vakantie in Zweden en daar kocht ik voor mijzelf een mooi souvenir.
Eigenlijk wilde ik zo'n Dala paardje, maar die zijn best wel duur. En toen zag ik dit:


Een doosje met houtsnijmes en een Dalapaardje wat je zelf nog moet afwerken. Dat kon ik niet laten staan en mocht dus mee naar huis.


Zweden is trouwens prachtig. Heerlijk rustig, mooie natuur en overal bosbessen. Wat wil een mens nog meer.

Fijne dag!
Marie-Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten