zaterdag 10 december 2022

Kerstgefreubel

Langzaam maar zeker sluipt er wat kerstsfeer ons huis binnen. Voor de broodnodige inspiratie bekijk ik eerst wat tijdschriften om deze dan weer geheel moedeloos neer te leggen. Leuk om te zien hoor, maar je dacht toch niet dat ik fut heb om mijn halve boerderij in kerstsfeer om te toveren. En dan drie weken later de hele boel weer op ruimen. Je zou van ellende drie weken op vakantie gaan. Verleden week hingen we om te beginnen de buitenverlichting op en zette we het verlichte boompje buiten, zo het begin was gemaakt. Het boompje bleek helaas nog maar voor de helft verlicht, de onderkant deed het niet meer. In het donker zweefde er bij ons een half boompje in de lucht. Die heeft dus het veld moeten ruimen, jammer hoor.

Vervolgens rommelde ik wat op zolder en vond daar een kerstquiltje wat ik jaren geleden maakte. Nog steeds leuk, vind ik, dus die mocht mee naar beneden.


Het is gewoon een ninepatch-patroontje met twee randen eromheen genaaid. Op de vierkantjes heb ik met behulp van vliesofix  negen sterretjes geplakt en die heb ik vastgenaaid met een festonsteekje. Leuk om te doen en precies groot genoeg voor mij, want een grote quilt afmaken is mij nog nooit gelukt.


En vandaag maakten we een soort van kerststuk in een oude deegbak. Die deegbak heb ik ooit gekocht op vakantie in een hele leuke antiek/brocantewinkel ergens in Duitsland. Thuisgekomen bleek het ding veel te groot voor op tafel. Ik probeerde er hier en daar nog iets leuks mee te doen, maar dat mislukte en toen eindigde de bak als decoratie rechtop tegen de muur. Vandaag vond hij dan toch zijn bestemming.


Op de bodem legden we wat huishoudfolie ter bescherming en uit het gazon trokken we een flinke hoeveelheid mos als basis.


De grote denappels en de kaarsen kocht ik. De hulst, klimop en walnoten komen uit eigen tuin.


De nepboompjes en verlichting kwamen uit de doos met kerstrommel, dus dat kwam mooi uit.


En kijk, het duurde niet heel lang of de eerste bewoner meldde zicht al in dit stukje natuur.
Nu de kerstboom nog.

Fijne avond!
Marie-Louise





6 opmerkingen:

  1. Zonder dat je veel in huis hoeft te halen maak je zo toch een gezellig huis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan je toch wel heel blij van worden hè.
    Wat een mooi stukje op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De schaal heeft een mooie bestemming gekregen! Wij hebben de boom al zo'n 2 weken staan, net als de overige kerstdecoratie. Ik heb ook geen zin om het voor maar 2-3 weken neer te zetten en dan allemaal weer te moeten opruimen, maar we houden enorm van de gezelligheid die het geeft, dus dan gewoon maar lekker vroeg beginnen (ik ben afgestapt van het idee dat het pas na 05-12 "mag" want er komt hier niemand die nog gelooft)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kerststuk mooi gedaan hoor….liefs fijne zondag van mij 3n Leaf 🍀🎄❤️🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor ik heb ook een kerstquiltje liggen de boom staat hier en daar een kaarslichtje de kerststal en sat is voor mij genoeg

    BeantwoordenVerwijderen