woensdag 7 december 2022

Ondertussen in de keuken

Terwijl ik druk aan het breien was (je weet wel, die sokken met zo'n handige hiel), gebeurde er ook het een en ander in de keuken. Daar bakte mijn dochter heerlijke kaneelbroodjes. Wat ruikt dat toch altijd lekker, broodjes uit de oven.


Het recept is eigenlijk heel gemakkelijk. Je maakt een brooddeeg en terwijl dat staat te rijzen meng je kaneel, suiker en gesmolten boter tot een lekker smeerseltje.

Daarna rol je het deeg uit tot een grote plak. Die smeer je in met het kaneelmengsel en klap je dubbel. Dan snijdt je lange repen uit het deeg, die draai je rond en rol je op tot kaneelbroodjes (zie aktiefoto hierboven).


Dan laat je de broodjes opnieuw rijzen en bakken maar!


Als ze uit de oven komen nog even een beetje af laten koelen en dan lekker opeten. Heerlijk bij het kerstontbijt, maar ook heel fijn bij een kopje thee.

Het idee komt uit het boek "Nordic Family Kitchen". Ik kreeg het verleden jaar van mijn kinderen cadeau. Fijn boek met mooie foto's en leuke recepten.


Zo zie je maar, lekker hoeft niet altijd heel moeilijk en duur te zijn.

Fijne avond!
Marie-Louise


3 opmerkingen:

  1. Mmmmm, ik krijg er nu meteen zin in en het is bijna elf uur 's avonds.
    Klinkt heel gezellig, jij aan het breien en ondertussen iemand die het huis heerlijk laat ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O nee…te lekker !!…mijn maag knort nu….🙈 ik ga maar naar bed met trek in jou lekkere kaneelbroodjes …ik zit te denken zou je ze ook met croissantdeeg kunnen maken ?🤔🙏🍀 liefs van mij en Leaf natuurlijk 🍀❤️🎄🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen