maandag 19 december 2022

Sterretjes van stro

Verleden jaar had ik bedacht dat het leuk zou zijn om van stro sterren te maken en die dan op een kaartje te plakken en te versturen. Dus toog ik naar de plaatselijke manege en trok daar uit een pak stro allemaal mooie dikke halmen. Thuis ging ik aan de knutsel om al snel tot de conclusie te komen dat het maken van sterren niet voor mij was weggelegd. Het stro eindigde in het kippenhok en ik probeerde dit debacle zo snel mogelijk te vergeten.

Vandaag  echter kreeg ik een tweede kans en dat dankzij de kringloopwinkel. Ik was eigenlijk op zoek naar een  bepaald boek toen mijn oog op een klein zakje viel met daarin een Duits boekje, een bosje rietjes en drie kleine plastic rondjes. Volgens het boekje kon je hiermee sterretjes maken van stro en en omdat het geheel maar € 0,80 kostte nam ik het mee naar huis.

Vanavond ging ik er eens even voor zitten en met de beschrijving bij de hand maakte ik mijn eerste stro-ster. En wat bleek, verleden jaar had ik ongeveer alles fout gedaan, maar vandaag produceerde ik toch een heel aardig sterretje. Het volgende exemplaar wil ik met wat dunner garen afbinden, dan wordt het vast nog wat mooier om te zien. 

Zo zie je maar, het bestaat echt hoor, kringloopgeluk.



Fijne avond!
Marie-Louise

8 opmerkingen:

  1. Hiciste una buena adquisición y te ha resultado muy bien porque tu estrella es perfecta. FELIZ NAVIDAD Y BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is een superleuke ster geworden! Op een kaartje en versturen maar. Gr. Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk gedaan zo die ster…liefs van mij fijne dagen ! 🍀❤️🎄🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier wordt je toch wel zo blij van. En wat goed gelukt. Dat wordt een stralende kerst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je had zèker geluk! Dat boekje&setje lag op jou te wachten...
    Het lijkt me nog best een ingewikkeld werkje om zo'n ster te maken, maar hij is goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Och, wat een fijn werkje is die ster!
    Leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dit is ook een geweldig leuke vondst!

    BeantwoordenVerwijderen