woensdag 7 september 2022

Iets van bijna niets - Prei in een vaas

Een tijdje geleden ging ik met dochter2 op stap naar de woonboulevard. Gewoon even gezellig kijken wat er zoal te koop is en ons vergapen aan de mooie (veel te dure) Scandinavische meubels. Ja, ik weet wel wat ik mooi vind, ambachtelijk gemaakte meubels van natuurlijke materialen. Daar moet ik dan wel eerst even de postcodeloterij voor winnen helaas. Dus we kwamen thuis met een mooie vaas die wel binnen het budget past. Ik vulde hem met enkele armetierige droogbloemen en volgens dochter2 was het echt geen gezicht, er moest iets groters en stoerders in.

Toen bedacht ik mij dat er in de moestuin nog preien groeiden die helemaal doorgeschoten waren. Ik heb ze niet weggehaald omdat ze eerst zo mooi bloeiden, en bezoek kregen van allerlei insekten, en daarna stonden ze gewoon mooi te wezen. 

Dus de snoeischaar erbij en hup in de vaas.


Let ook op de gezellige bende er omheen. Ik ben een kruikenzak aan het breien, bijna klaar, zet ik binnenkort op mijn blog.

Soms groeien de mooiste dingen gewoon in je moestuin!

Fijne dag
Marie-Louise

1 opmerking:

  1. Dat klopt deze preibollen zag ik ook bij mijn schoondochter echt heel bijzonder

    BeantwoordenVerwijderen