zaterdag 2 oktober 2021

Wachtkamersjaal

De afgelopen maanden moest mijn moeder maar liefst acht maal naar het ziekenhuis. Niks ernstig hoor, ze kreeg een nieuw kunstgebit, zo'n exemplaar wat je in je mond kunt vastklikken. Dat heeft ze al een aantal jaar, maar de oude was versleten en er moest een nieuwe aangemeten worden. En daar gaat nogal wat tijd overheen. Ik ging mee als taxichauffeuse. Vanwege Corona moest je buiten in een tent wachten als begeleider, maar de koffie stond klaar en het was mooi weer, dus er zijn ergere dingen. En wat doe je dan om de tijd  te doden? Je neemt een lekker wolletje mee en een niet al te moeilijk patroontje. En zo haakte ik de afgelopen tijd deze "wachtkamer" sjaal.



Dochterlief wilde wel model staan.


Ik heb de sjaal gehaakt van drie bolletjes Rowan Kidsilk Haze en haaknaald nr 4.0 mm.
De bolletjes wegen maar 25 gram, dus de sjaal is heerlijk licht en luchtig en toch heel behaaglijk.


Het patroon kom uit het boek Winterfreuden.

Ik had het boek al eens gezien en vond het zo mooi. Het is Duitstalig, maar een haakpatroon of borduurpatroon spreekt voor zich, dus ook als je de Duitse taal niet machtig bent is het een heerlijk boek om door te bladeren en zijn de patronen geen probleem. Ik kon het boek gelukkig bestellen via bol.com.

Schaapjes om te naaien

om te breien

of te borduren.

En prachtige illustraties.

Kortom, ik kon het weer niet laten en heb het boek gekocht.

Hier de bladzijde met de gehaakte sjaal.


Ik heb ook nog wat rode mohairwol in mijn wolstapel liggen, dus ik denk dat ik er nog maar eentje ga maken. Wordt die stapel misschien ook nog eens een beetje kleiner.....

Fijne dag!
Marie-Louise

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk haken tijdens het wachten ik neem ook vaak iets makkelijks mee voor zulke momenten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heel zacht uit, mooi!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. La modelo muy guapa y la bufanda ligera y calentita para los primeros fríos otoñales.

    Me alegra conocer tu blog ...Me quedo por aquí

    BESOS desde Sevilla España 😘😘

    BeantwoordenVerwijderen