donderdag 7 oktober 2021

Pompoenmutsje - de langere versie

 Een aantal jaar geleden breide ik dit mutsje


En ieder jaar rond deze tijd, als ik het weer in de etalage zet, zijn er mensen die het graag willen breien, (of het mutsje willen kopen). Met één bolletje oranje en een restje groene wol maak je zo een schattig mutsje. 
Het bleek echter dat het mutsje wel een beetje kort is, dus nu heb ik (op verzoek van een klant) een tweede exemplaar gemaakt dat drie centimeter langer is.

Nog even alles op een rijtje:
Ik volgde dit patroon.

Gebruikt garen: Scheepjes Riverwashed
Breinaald 3,5. Ik gebruikte 5 sokkennaalden.
80 steken opzetten en verdelen over 4 naalden.
13 cm breien met de oranje kleur (in plaats van 10 cm). De onderkant krult vanzelf om.
Dan het groene patroon inbreien volgens de teltekening.
Eindigen met 10 cm Icord breien (of eigenlijk is dat punniken met je sokkenbreinaald).
Ik heb hier uitgelegd hoe je heel makkelijk zo'n koordje kunt breien.
Dan draadjes afhechten en een knoopje in je steeltje leggen.

Veel breiplezier en een fijne dag!
Marie-Louise



2 opmerkingen: