dinsdag 13 februari 2018

C2C haken, hoe doe je dat?

Na alle C2C projectjes van de afgelopen tijd dacht ik: "Ik moet toch maar op mijn blog zetten hoe het precies werkt, dan heb ik altijd een handleiding bij de hand." Dat vind ik ook zo leuk van een blog, alles wat je graag wilt bewaren kan je hier zo makkelijk kwijt, zonder veel gedoe van foto's plakken en kopietjes bewaren. En het is hier al vroeg rustig, want zoonlief studeert in Groningen en de dames zijn de deur al uit voor een sportdag. Dus eerst maar achter de computer.

Daar komt ie dus: C2C of Corner to Corner haken

Begin met het haken van 6 lossen.

Haak een stokje in de 4e, 5e en 6e losse vanaf de haaknaald.

Haak dan weer 6 lossen.

En haak opnieuw een stokje in de 4e, 5e en 6e losse vanaf de haaknaald.
Zorg ervoor dat je werkje ligt zoals hierboven.

Klap nu je eerste blokje van stokjes omhoog.

En haak in de 3-lossen-boog een halve vaste en 3 lossen.

En haak vervolgens 3 stokjes om de 3-lossen-boog.
Nu zie je al goed de eerste drie blokjes ontstaan.

Haak weer 6 lossen

En opnieuw een stokje in losse 4, 5 en 6.

Klap je werkje omhoog.

Haak een halve vaste, 3 lossen en drie stokjes in de 3-lossen-boog.

En nogmaals een halve vaste, 3 lossen en 3 stokjes in de volgende 3-lossen-boog.

En zo kun je doorgaan tot je je werkje groot genoeg vind.

Dan moet je werk juist weer kleiner worden. Dat doe je door in plaats van 6 lossen te haken een halve vaste te haken op elk stokje.  (Het is gemakkelijk om nu je werkje een kwartslag te draaien zoals hieronder).

Dan haak je een halve vaste en drie stokjes en de 3-lossen-boog. 

En nu weer helemaal omhoog haken. En zo verder haken tot je nog maar 1 blokje over hebt.

Als laatste fantaseerde ik nog een randje om het blokje en toen had ik een soort van onderzettertje voor een mok of iets dergelijks.


Dat randje haakte ik door op ieder blokje 1 vaste, 1 dubbel stokje en 1 vaste te haken.

Ik vind het zo'n leuke steek, je kunt er echt alle kanten mee op. Op internet zie je hele spreien die op deze manier gehaakt zijn. Tja, dat is dan wel weer een heleboel werk. Of mij dat ooit gaat lukken?

En nu hup, hup, aan het werk! Ik zit hier nog in mijn badjas!

Fijne dag!
Marie-Louise

Geplaatst op:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten