dinsdag 24 oktober 2017

Een poging tot het ontwerpen met paint

Hier in het Noorden is het nu herfstvakantie en daarom gingen wij vandaag een dagje naar Oldenburg in Duitsland. Onze meiden wilden daar graag heen, want er zit een Lush winkel. Zo'n winkel vol bruisballen en soapbars. Die winkel zit ook in Amsterdam, maar Oldenburg is vanaf hier dichterbij dan Amsterdam, dus hup, op reis. Leuke stad hoor, lekker gewinkeld en in Duitsland is het al volop kerst in sommige winkels. Maar goed, geen breipen vastgehouden of iets anders creatiefs gedaan. Dus daar valt niet veel over te vertellen.

Ik ben altijd zo jaloers op mensen die van alles ontwerpen. En soms vraag ik me af met wat voor computerprogramma's ze dat dan doen. Vandaag heb ik een beetje geëxperimenteerd met Paint. Verder zit er namelijk geen ander programma op mijn computer waarmee je zou kunnen ontwerpen en ik heb er ook niet genoeg (lees helemaal geen) verstand van.

Ik zette de resolutie op maximaal en dan heb je een leuk ruitjespapier voor je waarmee je aan de slag kunt. Het idee was een patroontje te ontwerpen voor een ingebreid kussen of een pannenlap. Dit is de eerste poging.......


En dat is dus compleet waardeloos ende mislukt. In Paint zelf is het haarscherp op een mooi ruitjespapier, hier is het een heel vage afbeelding geworden. Dat was niet de bedoeling. Hoe ik dit goed krijg weet ik nog niet. Ik zal maar eens wat op internet gaan rondkijken of ik het beter voor elkaar kan krijgen.

Of ik ga maar breien.

Fijne avond!
Marie-Louise


Update: Ik heb iets veranderd aan het formaat, dit lijkt al beter. Er is hoop. Rasterlijnen zou het nog duidelijker maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten