zondag 12 mei 2013

Kantbreien



Na het breien van deze sjaal heb ik er weer een nieuwe verslaving bij: Kantbreien.
Al surfend over internet kwam ik prachtexemplaren tegen en heel getalenteerde breisters. Ga maar eens kijken bij Monique van a passion for knitted lace. Fantastisch gewoon, dat kan ik nog lang niet, maar een feest om naar haar mooie breiwerk te kijken.

Om de fijne kneepjes van het vak te leren ben ik op zoek gegaan naar een boek. Via bol.com kocht ik dit boek: Knitted Lace of Estonia.


Een goede aankoop, mooie patronen, gemakkelijke en ook hele moeilijke. Ik ben eerst maar eens makkelijk begonnen. Het fijne is, er zit ook een goede DVD bij; even in je PC stoppen en dan zie je de schrijfster van dit boek allerlei dingen heel rustig voordoen. Echt een aanrader.

Dit is het eerste resultaat:



Gewoon een rechte sjaal met een extra randje aan de smalle kant. De ene kant begin je de rand te breien en brei je gewoon door met het middenpatroon. Aan de andere kant brei je de rand apart en maas je die aan de sjaal, zo krijg je aan beide kanten de kantrand. De wol had ik al gekocht in Denemarken verleden jaar. Het is lace-garen van Debbie Bliss, erg mooi en zacht.

De volgende sjaal staat al op de pennen, dit keer een wat breder exemplaar, maar nog zonder kantrand aan de lange zijdes, dat zal ik bij mijn volgende sjaal eens proberen.

Nog even van Moederdag genieten nu, fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten