maandag 22 april 2013

Knikkerzak; iets van bijna niets

En dan ineens is het knikkertijd en moeten de knikkers mee naar school. Het zal wel met het mooie weer te maken hebben. De knikkers werden in een etui en in een oude knikkerzak naar school meegenomen, maar die knikkerzak was van een dunnig katoentje en de gaten vielen erin. Gelukkig had ik nog een stevig exemplaar in huis, ooit gemaakt voor mijn zoon.

 
De knikkerzak valt in de categorie "Iets van bijn niets", want ze is gemaakt van een oude kinder-spijkerbroek. De pijpen zijn gebruikt voor de knikkerzak zelf en ik heb een kontzak ruim uitgeknipt en met een zigzagsteek weer op de knikkerzak genaaid (zie je het vierkantje van zigzagsteken, zo ruim heb ik de zak dus uitgeknipt, dus met achterkant en al, zo hoefde ik de zak er niet opnieuw op te zetten, ik ben nl. een nogal luie naaister).


 
Het koordje is ook gerecycled, en je kan natuurlijk allerlei leuke spijkerbroek-details verwerken in de knikkerzak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten