vrijdag 2 april 2021

Crea 2021 - De G van Granny square

Nog niet zo lang geleden was ik in de ogen van mijn dochters echt hopeloos ouderwets als ik een deken haakte. Super oubollig, zo'n lap van aan elkaar gehaakte vierkantjes. Maar nu: Haken is Helemaal Hip! De grote modeketens hebben het ook ontdekt en nu is het toch wel handig, zo'n moeder die kan haken. Een week geleden liet dochterlief een foto van een gehaakte tas zien: "Mam, kan jij dat ook?"  Ja hoor, mam kan dat ook en vind het bovendien leuk om te doen. En wat helemaal goed uitkwam, de tas was gehaakt  van Granny Squares, dus had ik meteen een leuk idee voor mijn Crea 2021 uitdaging.

We hadden nog een heleboel katoen in huis (fijn hoor, zo'n voorraad) en al snel zat ik lekker te haken. Daarna werd het ineens heel mooi weer en schoot ik nogal in de vertraging. De tuin riep, dus daar moest eerst in gewerkt worden. Kortom, de tas is nog niet af, maar ik kan alvast het begin laten zien.


En nu het de komende week duidelijk slechter weer wordt, zou ik de tas toch af moeten kunnen maken. In totaal moeten er 32 vierkantjes gehaakt worden plus nog een paar hengsels. Ik ben bijna op de helft.


De kleurencombinatie is voor mijn doen vrij rustig, maar eigenlijk vind ik het wel mooi. Ik ga snel verder!

Fijne paasdagen
Marie-Louise





10 opmerkingen:

  1. Zeker hëel mooi mooi ook de kleur het middenpunt geeft pit. Granny s vervelen nooit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kleuren bij elkaar. Heerlijk dat haken helemaal in is, zo maak je er zelfs de jongere generatie blij mee 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind de kleuren erg mooi, succes verder met de Granny’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Preciosos cuadrados, quedará una bolsa bien bonita. BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie kleuren hebben je granny's. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beautiful colour combo. I made a cushion cover with this granny square pattern.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je ook granny's aan het haken bent. Benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ontdek nu pas je blog. Leuk dat je ook meedoet. Nog een fijne paasmaandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke granny’s die zeker in het thema passen. Rustige kleuren is ook wel eens leuk om te doen. Succes met afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ook heel veel granny squares gehaakt in het verleden! Daar kan je zoveel mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen