dinsdag 23 maart 2021

Crea 2021 - De F van Flamencojurk

Nou die letter F, dat kostte mijn wel hoofdbrekens hoor. Ik bleef een beetje steken bij de woorden Fiets en Fruit en daar kwam ik niet echt verder mee, totaal geen inspiratie. Maar ineens bedacht ik mij dat ik jaren geleden een flamencojurk had gehaakt voor de barbie van een klein meisje en ik dook in mijn archief om het patroon op te zoeken. En jawel hoor, na enig graafwerk vond ik het patroon terug. Ik had het in 2003 geprint zag ik onderaan de bladzijde. Oei, dat is wel 18 jaar geleden! Dat kleine meisje is nu een jonge vrouw en speelt vast niet meer met haar barbie.


Ik moest nog flink doorhaken om het jurkje af te krijgen en het lukte mij helaas niet op tijd. Maar hier is ze, vers van de haaknaald. Het is een setje bestaande uit een topje en een rok.


Het patroon heb ik helaas niet meer terug kunnen vinden op internet. Maar dat is ook niet zo heel erg, want het stond bol van de fouten. Het meeste haakwerk deed ik maar zo'n beetje op het gevoel. 


Hier poseert ze nog even achterstevoren om de achterkant van haar flamencojurk te showen.

Deze barbie is vast heel blij met haar jurk, want ze lag al heel wat jaren bloot en vergeten in een laatje. Maar ik heb haar al die tijd bewaart om als pasmodel dienst te kunnen doen. Mijn nichtje herkent haar misschien nog wel. Volgens mij was het ooit haar barbie en heeft ze ook eens kappertje gespeeld waarbij ze al haar barbies van zo'n kittige haarlokje voorzag, dat was toen helemaal in de mode.

Nou, project geslaagd en op naar de letter G, Groente..... Grijs..... Graafmachine........

Fijne dag!
Marie-Louise




6 opmerkingen:

  1. Toe maar dus die heb je even gehaakt voor de letter F ik vind het heel Flink van je en barbie ziet er Fantastisch uit :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een hele mooie Flamengojurk geworden 😃 Olé!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke set voor de barbie jonge dame hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuke flamoncojurk heb je zo maar even gehaakt.
    Mijn dochter knipte ook haar Barbies kort, ze is nu kapster!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Barbie ziet er mooi uit in haar Flamencojurk :)
    Ja ook al is iets maar klein om te maken, er gaat toch best veel tijd in zitten ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen