zaterdag 9 maart 2019

Een sjaal met geduld

Vertelde ik van de week nog enthousiast dat mij sjaal bijna af was, nu denk ik daar heel anders over. Dat gaat nog wel even duren. Het wordt een hele mooi sjaal, dat wel, naar een ontwerp van Marianne Isager, maar het afkanten gebeurt een soort "punnikend". In het Engels heet het een I-cord edging. Naar het Nederlands vertaald zou het een Punnik-rand zijn. En dat is me toch een hoop werk!

Je breit dus een soort punnikrandje om je sjaal, tegelijkertijd hecht je af.

Het wordt wel mooi, daar niet van, maar ieder steekje afkanten kost ongeveer een een halve minuut tijd. En de sjaal is bijna 400 steken breed. En dan moeten de zijkanten en de onderkant ook nog.
Help, dat gaat veel langer duren dan ik dacht.

Hier nog even een betere foto. Best een sjieke afwerking, maar het vraagt wel veel geduld!

En ook de achterkant wordt heel netjes met zo'n randje. 

Nog even doorzetten maar! Over een weekje hoop ik toch echt mijn nieuwe sjaal te kunnen showen.

Fijne dag!
Marie-Louise






2 opmerkingen:

  1. Het is een flinke klus, maar het wordt echt een prachtige sjaal. De randjes maken de sjaal echt speciaal. Gewoon stapje voor stapje doorgaan. Daarna mag je de sjaal met veel plezier gaan dragen.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik zit al lekker voor de tv. Met één oog schaatsen kijken en doorbreien maar!

    BeantwoordenVerwijderen