vrijdag 29 juni 2018

Kruisbessenchutney

Het fruit rijpt harder dan ik het kan verwerken met dit mooie weer. Iedere dag probeer ik nu in het ieder geval één ding te maken. Vandaag was dat dus chutney van kruisbessen. Ik experimenteerde wat met kruiden, azijn en suiker en het eindresultaat is volgens mij wel oké, dus snel even opschrijven wat ik gedaan heb voor ik het weer vergeten ben.



Chutney van kruisbessen:

1 kg kruisbessen
200 gram gesnipperde ui
100 gram rozijnen
1 teentje knoflook
1 rode peper, fijngesneden
1 theelepel gember
1 theelepel mosterdzaad
2 dl witte wijnazijn
300 gram  bruine suiker 

Doe alles in een pan, laat lekker sudderen en indikken (ongeveer 1,5 uur) en doe het mengsel dan gloeiend heet in schone potten. Deksel erop en omkeren. Een heerlijk prutje voor bij de barbecue, kip of gehaktbal. Lekker! En door de spaanse peper best wel pittig. Als je daar niet van houdt kun je die natuurlijk weglaten.

Fijne dag!
Marie-Louise




Geen opmerkingen:

Een reactie posten