donderdag 7 december 2017

Krans van snoeiafval

Nou, vandaag is het echt wel een dag om de kerstboom te versieren. Wat guur! Maar dan is het binnen wel extra behaaglijk.

De afgelopen week maakte ik een krans van kornoeljetakken, je weet wel, die mooie rode takken in de winter. Ik knipte gewoon links en rechts wat van de kornoeljestruik, het is tenslotte net onkruid. Ik zocht vooral wat dunne, buigbare takken uit.


Ziehier, een bosje kornoelje-takken


De eerste tak boog ik ongeveer rond en bond ik vast met een touwtje.


Daarna is het een kwestie van takjes om de krans heen draaien. Alsmaar dezelfde kant op. De beginstukjes en uiteinden friemel je er gewoon tussen. En het mooie is, zo'n krans wordt vanzelf ongeveer rond. Hoef je niks voor te doen. Desnoods alleen een beetje duwen en wrikken voor het juiste model.  Je kan hem zo dik maken als je zelf wilt, of tot je kornoeljestruik weggesnoeid is natuurlijk.


Daarna heb ik er wat klimop en hulst ingestoken en omheen gewikkeld en als laatste drie denappels en wat walnoten tussengelijmd met het lijmpistool. 

En zo heb je voor weinig toch al snel een kerstgevoel.

Fijne dag!
Marie-Louise


2 opmerkingen:

  1. zo een tijd geleden een prachtige herfstkrans gemaakt van snoeiafval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk he, met een beetje fantasie en creativiteit kan je al snel iets leuks maken.

    BeantwoordenVerwijderen