woensdag 1 november 2017

Vogels in de tuin met een bijzondere gast.

Weet je waar ik echt van kan genieten, vogeltjes kijken. Gewoon lekker aan tafel zitten met een kop thee en dan naar buiten kijken. Soms is er niets te beleven en soms lijkt het wel schiphol op de voederplank.

Vandaag was een topdag op vogeltjesgebied. Wil ik de kippen loslaten, maar wat zie ik daar op een bultje met hout?


De Groene Specht! Zie je hem? Super hoor. Daar wordt ik nou helemaal vrolijk van!

Ze maken een heel kenmerken geluid. Als je het eenmaal gehoord heb in je tuin weet je het voortaan, dat is de Groene Specht.

Hier kan je het geluid afspelen:


En dit is ook ieder jaar een succesnummer. Misschien denk je, wat een vreemde foto. Maar dit is zo'n plakhuisje voor aan het raam.



Het duurt een paar dagen, maar dan durven de koolmeesjes weer. En dan zie je ze dus van heel dichtbij.


Gelukstreffer, deze foto.


Je zou de hele dag voor het raam blijven zitten.

Maar ik moet ook nog een paar polswarmers breien, dus hup aan het werk!

Fijne dag,
Marie-Louise




Geen opmerkingen:

Een reactie posten