zondag 11 augustus 2013

Vakantietijd

Nog een weekje en de vakantie zit er hier alweer op. De tijd is gevlogen. Wat een heerlijk weer hebben we gehad. De reis ging dit jaar naar de Belgische Ardennen en naar Bretagne.



Lekker twee luie weekjes in een prachtige omgeving.



Ik heb niet eens zoveel gebreid. Had ook nog heel optimistisch een borduurwerkje meegenomen, maar dat heb ik al helemaal niet aangeraakt. Toch nog wel iets gemaakt hoor.

 
Uit dit boekje heb ik een klein babydekentje gebreid. Het was een eenvoudig patroon waar je volop mee kunt variëren.

 
Eerst brei je het middengedeelte en dan in vier delen de rand eromheen. Ik heb de randen onderling tijdens het breien aan elkaar vast gebreid door steeds de laatste steken samen te breien.
 
 
Je kunt een leuke steek in het midden kiezen en de rand eromheen zo smal of breed maken als je wilt, kan op deze manier nog een prachtige omslagdoek worden. O, had ik maar meer tijd!
 
Het dekentje heb ik mee naar de winkel genomen als voorbeeld. Ook het boekje hebben we daar te koop. Ik vind het een heel mooi boekje met fraaie patronen. Het dekentje zelf heb ik gebreid van twee bollen sokkenwol, op een wat dikke naald (3,5mm) om een luchtig effect te krijgen. De bollen gingen schoon op!
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten