woensdag 13 juli 2022

Babydekentje van Scheepjes Softfun

Ik weet het, ik heb een beetje een wolverslaving. En als je dan ook nog een winkel hebt met een klein wolhoekje, kan je je soms niet beheersen. Zo kocht ik voor de winkel hele leuke dozen met een assortiment Softfun. Vijf verschillende soorten dozen met allemaal mooie kleurcombinaties en dan van die leuke kleine bolletjes. Ik wilde ze allemaal ook zelf hebben, maar koos er dan toch maar eentje uit.


Het werd de doos met pastelkleurige bolletjes en ik wist direct al dat ik er een klein babydekentje van wilde maken. Dat kan dan mooi in de winkel liggen voor de broodnodige inspiratie.


Ik begon met het haken van kleine rondjes, drie toeren groot met iedere toer een andere kleur. 
In totaal haakte ik er 36 voor een dekentje van 6 bij 6 motiefjes. 


De laatste toer wordt gehaakt met wit en zo ontstaan er 36 kleine Granny Squares. Tijdens de laatste toer worden de vierkantjes ook direct aan elkaar vastgehaakt. 

Het is een heel makkelijk patroontje met een mooi resultaat. Heerlijk om met dit prachtige weer ergens in de tuin te doen. Nog eventjes en dan ben ik al op de helft. Er komt dan nog een rand omheen en dan is het alweer klaar. En ik denk dat er dan nog wel wat wol overblijft om nog iets kleins van te haken. Daar moet ik nog even over nadenken, een rammelaartje of iets dergelijks.

Patroon in inspiratie vond ik op deze site - Solstrikke. Het is een hele duidelijke uitleg, dus daar hoef ik weinig meer aan toe te voegen. 

O ja, nog één tip: Wees een brave meid en hecht direct al je draadjes af! Want ik weet niet hoe met jullie zit, maar er is toch bijna niets ergens dan je haakwerk af hebben en dan al die draadjes nog moeten afhechten.

Ik hoop het eindresultaat binnenkort te kunnen showen.

Fijne en zonnige dag!
Marie-Louise






Geen opmerkingen:

Een reactie posten