zaterdag 30 juli 2022

Babydekentje van Scheepjes Softfun deel 2

Goedemorgen allemaal. Het is nog lekker vroeg hier en we vieren een beetje vakantie. Vandaag gaan we met zoonlief een dagje naar Leer in Duitsland. Beetje winkelen, even door het oude centrum wandelen, kaffee mit kuchen, en dan sluiten we af met een visje eten in het kleine vissersplaatsje Ditzum. Maar eerst zit ik dus nog even in alle rust achter mijn computer. Kan ik nog net mijn babydekentje laten zien. Eergisteren heb ik de laatste steken gehaakt en daarna heb ik het dekentje gewassen en opgespannen. Gisteren was het dekentje droog en heb ik het mee naar buiten genomen voor een fotosessie. Nou, daar komt ie hoor.....

Gewassen in op de vloerbedekking gespeld om op te drogen.

Close-up




Ik gebruikte een combinatiedoosje met kleine gekleurde bolletjes Scheepjes Softfun en twee bollen van 50 gram in de kleur wit. Het dekentje werd gehaakt met haaknaald 3,5 mm en meet 6x6 vierkantjes. Uiteindelijk had ik nog best wat garen over, dus ik had het dekentje ook groter kunnen maken. Ik denk dat ik nu nog bijna genoeg heb om nog een klein dekentje te haken.
En het patroon vond ik hier: Patroon

Het dekentje mag nu mee naar de winkel als inspiratie voor andere haaksters (en hakers). Kan ik lekker weer aan een nieuw projectje beginnen! En nu hup, in de benen, de dag gaat beginnen.

Fijne dag allemaal!
Marie-Louise










2 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden, mooi voorbeeld voor in de winkel. Een oud-collega van mij woont in Leer, ik ben er nooit geweest, maar ik begrijp dat het een leuk winkelstadje is?

    BeantwoordenVerwijderen