woensdag 18 oktober 2017

Iets van bijna niets: Croutons

Ik bak graag brood. Maar zo'n brood, waar geen rommel in zit, blijft veel minder lang vers dan een fabrieksbrood. En als het dan niet opgegeten wordt denk ik "jammer hoor" en voer het aan de kippen.

Vandaag probeerde ik iets anders en het resultaat was zo goed dat ik het graag met jullie deel.
Croutons uit de oven, leuk voor door de salade of de soep, maar ook heel geschikt om lekker op te snoepen bij een glas wijn


Lekker!


Croutons van dichtbij


Croutons van veraf.


Zo maakte ik ze:
Zet de oven aan op 220 graden.
Snijd het oude brood in dobbelsteentjes.
Besprenkel rijkelijk met olijfolie.
Voeg kruiden toe naar smaak, bijvoorbeeld italiaanse kruiden en daslook.
Strooi eventueel wat zeezout over het brood.
Even husselen en uitspreiden op een bakblik.
Ongeveer 20 minuutjes in de oven. En wel in de gaten houden dat ze niet te donker worden (ik was natuurlijk bijna te laat omdat ik iets anders ging doen).

Eet smakelijk!
Marie-Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten