woensdag 15 februari 2017

Golfjes-Sjaal in zomers geel

Iedereen heeft zo z'n favoriete kleuren. Ik houd best van geel; zonnebloem-geel of het geel van een wei vol paardenbloemen. Maar voor breiwerk kies ik heel vaak blauwe, roze of paarse tinten. Dus ik dacht, kom brei nou eens een keertje iets geels, ook leuk voor de gele mens. En dus breidde ik dit:

 
 
Het is een klassiek golfjespatroon en gebreid met twee verschillende kleuren garen die beide van kleur verlopen.
 


 
Maar het blijft geel.... Het moet je kleur zijn. Alhoewel het me helemaal niet zo beroerd staat.

 
 Hier zie je nog een keer goed het steekje dat ik gebruikte.
 
Ik breide met een nieuw garen van Scheepjes: Secret Garden. Echt een heel leuk garen. We hebben het ook in de winkel, dus dit sjaaltje hang ik daar even op als voorbeeld.
 
 
En zo heb ik het sjaaltje gemaakt:
 
Kies twee kleuren Secret Garden van Scheepjes die je mooi bij elkaar vind passen. Gebruik van iedere kleur 2 bollen anders wordt het sjaaltje te kort. Ik gebruikte 701 - Hidden Pathway en 707 - Summer House (mooie namen hoor).
 
Breinaalden nr 4.
 
Brei steeds 2 naalden met kleur 1 en daarna 2 naalden met kleur 2. Wissel dit de hele sjaal door af. Zo krijg je een mooi streepjes-effect.


Zet 53 steken op.

Naald 1: Alle steken recht
Naald 2: 1r, av tot de laatste steek, 1r
Naald 3: 1r, *2rs 3maal, o, r, o, r, o, r, o, r, o, r, o, 2rs 3maal* herh van * tot * tot laatste steek, laatste steek r.
Naald 4, 5 en 6: Alles steken recht.

Herhaal naald 1 t/m 6 tot je sjaal lang genoeg is of je wol op is.

r = recht
av = averecht
2rs = 2 steken recht samenbreien
o = omslag

Zo, en dan nu maar eens de ramen wassen. Na zo'n winter zien ze er niet uit. En de zon schijnt zo mooi, je ziet dan pas echt goed hoe vies de ruiten eigenlijk zijn. Aan het werk!

Fijne dag, Marie-Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten