zondag 17 juni 2012

Handwerkweer

Het is echt handwerkweer vinden jullie niet. Het wil hier maar niet zomeren, je mag al blij zijn als het niet regent. Het enige voordeel is dat je wel lekker veel tijd overhoudt om wat in elkaar te knutselen en dat hebben we de afgelopen week dus ook gedaan.

Het was trouwens een drukke week met allerlei einduitvoeringen van de kinderen, piano, fluit, dancemix, het ging maar door. Morgen volgt nog het schoolreisje en dan wordt het allemaal weer even wat rustiger, wel zo lekker.


Deze week maakte ik samen met mijn dochters deze memoborden. Als achterkant gebruikten we 40x40 cm canvas schilderijen van de Action. Mooi stofje er omheen (met zo'n grote nietmachine vastgamaakt) en dan diagonaal lint er overheen (ook vastgeniet). Waar het lint elkaar kruist heb ik het vastgezet met een paar steekjes in een contrasterende kleur garen. Klaar in een uurtje en de dames waren er erg blij mee.

Toen ik zo bezig was bedacht ik dat je zo ook allerlei andere schilderijtjes kunt maken, iets met huisjes, een appelboom, of een vaasje bloemen ofzo. Dus weer aan de slag....

Dit vaasje diende als voorbeeld en ter inspiratie. Eerst natekenen en dan op een stukje vliesofix overtrekken. Dan stofjes uitzoeken, is altijd een hele toer vind ik. Ik heb nooit helemaal in huis wat ik zou willen, maar goed.










Het vaasje heb ik met een klein stiksteekje vastgenaaid.

En de stof aan de achterkant dubbelgevouwen en vastgeniet.


En daarna begon het leukste gedeelte. Ik heb bijpassende katoen uit de mand gediept en toen wat bloemetjes, blaadjes en een vlindertje gehaakt. Het haken heb ik uit de losse pols gedaan. Tegenwoordig probeer ik wel op te schrijven wat ik doe, want anders ben ik het een dag later alweer vergeten.

Toen lekker bloemschikken en de hele boel vastgemaakt aan het schilderij.....Tada....


Er is nog wel het een en ander op aan te merken, want het tafellakentje schijnt door de vaas heen, maar dat had ik in mijn enthousiasme even niet aan gedacht.
Verder ben ik wel tevreden, hoewel ik het wel echt kinderkamerkunst vind.

De bloemetjes

En als laatste het vlindertje. Als ik tijd heb zal ik de patroontjes opschrijven op mijn blog, maar eerst maar een naar buiten, want het is droog. Jippie!



2 opmerkingen:

  1. heeel erg leuk!! ik zet het op mijn "wil ik ook es maken" lijst.

    groetjes Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg mooi geworden dat schilderijtje!

    BeantwoordenVerwijderen