zaterdag 24 september 2022

Breiwerk voor koude dagen

Het leuke van een eigen blog is dat je precies kunt zien welke berichten veel gelezen worden. Deze week staat met stip op nummer 1 de blogpost over gebreide polswarmers (met patroon). Ikzelf kijk ook nog vaak even terug om te zien hoe ik iets gemaakt heb. Toevallig breide ook ik afgelopen week weer polswarmers en zo'n oude blogpost komt dan mooi van pas.


Deze maakte ik voor mijn moeder, want hoe ouder hoe kouder. Ze kon wel een paar polswarmers gebruiken om haar altijd koude handen wat op te warmen.


Ik gebruikte de wol die ik over had van mijn kruikenzak. En ik heb zelfs nog genoeg om nog een paar polswarmers te maken. Eén bol Scheepjes Terrazzo is genoeg voor 1 paar polswarmers.


Zo'n setje polswarmers is echt zo klaar, dus maakte ik ook nog een paar in een mooie zandkleur. Deze zijn gebreid  van Scheepjes Merino Softbrush. Ik gebruikte helaas net iets meer dan 1 bolletje.

Heb je zin om ook een paar polswarmers te breien, het patroon vind je hier: Patroon polswarmers

En weet je wat er nog meer goed bekeken werd afgelopen week? Het breipatroon van de warme sloffen en van de haarband. Grappig he, allemaal dingen om de winter weer behaaglijk door te komen.



Nu het vroeger donker wordt heb ik weer meer tijd om te handwerken en zo heeft ieder seizoen zijn bekoringen. 

Fijne dag!
Marie-Louise




3 opmerkingen:

  1. Ja, mensen zijn op zoek naar alles wat ze warm kan houden deze winter. Bij ons in de winkel zijn de isolatie, haardhout, pelletkorrels enz. niet aan te slepen. Ik zit nu zelf een col te breien op een trui die heerlijk warm is maar een wat te wijde nek had naar mijn zin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was gisteren in de stad bij een bouwmarkt om een lat te kopen. Zag ik daar wat een kuub haardhout kostte. Niet te geloven zo duur en het schijnt ook bijna niet meer te koop te zijn. Wat is dit toch een rare tijd. Goed idee van die col. Ik kan ook zo'n last hebben van een koud nekje :).

      Verwijderen
  2. Zeker nu flink breien zitten we in dexwinter lekker warm

    BeantwoordenVerwijderen