zondag 21 juli 2019

Minivakantie naar Denemarken met geborduurd kussen

Ik ben niet zo van de vakantie, vooral niet in de zomer. Als je thuiskomt is je tuin ontploft, heb je de helft van de moestuinoogst gemist en moet je je door een berg wasgoed heen worstelen. Laat mij maar gewoon thuis. Helaas denken andere leden van mijn gezin daar heel anders over en zodoende moet je af en toe een compromis sluiten. Het werd dus een minivakantie naar Denemarken, samen met mijn broer en schoonzus.



Op dag 1 reden we naar Lübeck (dat is trouwens geen Denemarken, maar Duitsland). Lübeck is een mooie oude hanzestad met prachtige hofjes en natuurlijk volop leuke winkels. Je kunt je er prima een dag of wat vermaken. Maar wij bleven maar één nachtje, want  we moesten door naar Aarhus. In Aarhus trad namelijk Caro Emerald op en dat wilden we graag zien. Het optreden was echt top! Ook bezochten we hier nog een openluchtstadje; Den Gamble By, zeker de moeite waard, maar ik vergat daar even foto's van te maken. Daarna was het weer tijd om verder te gaan. We reden door naar het Noorden van Denemarken om daar nog drie nachten in een bed & breakfast te verblijven.

Ik houd van Denemarken. Het landschap is glooiend, bijna overal ben je dicht bij het strand en het is er lekker rustig. Gewoon mooi en lekker saai. Bovendien hebben ze prachtige wolwinkels (ik heb er maar eentje bezocht, maar kocht natuurlijk veel te veel wol, sorry).

Møns Klint, beroemd om zijn fossielen die je op het strand kunt vinden.

En terwijl het in Nederland een beetje grijs was genoten wij van strakblauwe luchten. Overdag lekker wandelen en de omgeving verkennen en 's avonds met een wijntje en een kaasje in de tuin. Wat wil een mens nog meer?

Ik zei 's ochtends nog tegen de mannen: "Doe even een blauw en rood shirt aan, dan kleuren jullie zo leuk bij de boten op het strand". (Nou ja, puur toeval dus).

Dit was de tuin bij onze B&B. Echt een prachtige plek bij een oude gerestaureerde hoeve.


Lavendel in de tuin. Het zoemde van de bijen.

In een heel leuk koffiehuis bij een vuurtoren lag dit kussen, met de hand geborduurd. De vuurtoren vergat ik, zoals gewoonlijk, op de foto te zetten, maar het kussentje heb ik even goed bestudeerd.

Als ik nu komende winter niets meer te doen heb kan ik altijd dit kussen nog gaan borduren.

En na vijf heerlijke dagen reden we in één dag terug naar huis, precies op tijd om het gras te maaien.

Conclusie: Ik zeur altijd graag over de onzin van het teveel op vakantie gaan, maar dit waren toch een paar heerlijke dagen.

Fijne avond!
Marie-Louise

4 opmerkingen:

  1. Soms voelt een mini-vakantie als veel langer. Toch fijn dat je hebt kunnen genieten, maar ergens snap ik je wel ;)
    Wat een prachtig kussen, inderdaad leuk voor als je niets meer te doen hebt ;) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voelde inderdaad helemaal niet als een korte vakantie. En nu weer lekker thuis is ook fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms doe/zie je in een paar dagen meer dan je denkt.
    En voelt het alsof je weken weg bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen