maandag 10 december 2018

Geen kerstsok, maar een kerststok

Ik liep al een tijdje te broeden op een idee om wat leuke sterren of kerstballen boven onze bank te hangen. Het is altijd nogal een gat daar en een beetje kerstversiering zou de boel daar wel opleuken. Maar hoe zou ik dat toch eens doen? De uitkomst bleek een lange stok te zijn met versiering.


Afgelopen weekend zaagde manlief een mooie tak van de hazelnoot af (dat spul is net onkruid). En die hingen mijn zoon en ik met twee touwen aan de balustrade. Daarna heb ik er lichtjes omheen gewikkeld en ook wat (nep)groen. Echte klimop of dennengroen zou ook mooi geweest zijn, maar dat had ik even niet voorhanden. Daarna heb ik er met henneptouw wat kerstballen en metalen sterren aangehangen.
Het nadenken over hoe ik het zou doen duurde langer dan de uitvoering zelf en we vinden het allemaal heel sfeervol. De kosten vielen reuze mee, want het meeste kon ik zo uit de kerstdoos tevoorschijn toveren en de tak kwam gratis uit eigen tuin.

Zo zie je maar, een kerstboom is leuk, maar wil je een mooie low-budget versiering, dan is zoiets als dit misschien ook een idee.

Nog even van dichtbij

En zo komt het huis langzaam maar zeker in kerstsfeer.

Fijne dag!
Marie-Louise

4 opmerkingen:

  1. Gezellig, echt leuk geworden, goed idee :)
    Je brengt mij ook weer op een idee, ik heb zo een wilgentak buiten hangen :) Bij ons ook elke keer wat meer kerstsfeer :)
    Groetjes en nog veel plezier met decoreren, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een ontzettend leuk idee! Wij hebben geen plaats voor een kerstboom maar hebben een slinger met o.a. ballen langs een muur gehangen. We hebben ook nog een krans, omwikkeld met rood lint, aan de bovenkant 3 lintjes die bij elkaar komen in een knoop waar je hem aan op hangt, en dan kun je er leuke kerstballen, -sterren enz aan hangen, zoals jij aan je tak hebt gedaan. Ook low budget kun je de boel echt gezellig maken! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee om het zo gezellig te maken in huis met een kleine uitgave.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen