woensdag 15 oktober 2014

Werkjes afmaken.....

Ik heb het al sinds ik jong was en ik ben vast niet de enige. Je zie iets leuks en denkt, dat wil ik ook proberen te maken. Gewoon omdat je het mooi vindt, of omdat je wilt weten hoe het werkt. Nu heb ik dat nogal vaak en zo verzamel ik een heleboel projecten om me heen die half of nog helemaal niet af zijn. Mijn hobbykamer puilt uit van dit soort projecten. Ik heb volgens mij nog genoeg rotzooi (ik bedoel kostbare hobbyspullen) om nog jaren vooruit te kunnen.

Af en toe krijg ik het op mijn heupen en dan moet er iets af. Dus zodoende kroop ik de afgelopen avonden in mijn hobbykamer en maakte een speldenkussen af. Eindelijk, lag er al jaren.


Schatje hè? en zo klaar....


En dit lavendelkussen maakte ik ook eindelijk af. Ik heb nog gehaakte bloemetjes liggen voor drie andere exemplaren, leuk voor in de winkel, maar die moet ik dus nog maken.

Maar ja, het is herfstvakantie en zodoende gingen de meiden en ik naar de stad, op dinsdag, lapjesmarkt
....
en zo''n leuke kraam vol breiwol.
Het was heel therapeutisch, Ik kocht alleen van die leuke strookjes papier waar je Scandinavische sterren mee kunt vouwen.
Dat hebben we gisterenavond nog geprobeerd en het valt warempel niet mee. Vooral lastig omdat de uitleg in het Zweeds was (of Deens geloof ik), maar internet biedt uitkomst op zo'n moment.




Het is gelukt, maar het is een goede training in "vooral rustig blijven als je eigenlijk het hele zakie door de kamer wilt gooien".

O ja, ik kocht ook nog een metertje kant, om nog wat van die speldenkussentjes te maken. Dus al met al ligt er nog net zoveel in mijn hobbykamer als een week geleden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten