zaterdag 12 mei 2012

In mei leggen alle vogeltjes een ei


Afgelopen jaar bouwden wij een kapschuurtje op ons erf. Mooi open aan één kant en volop ruimte voor vogels om tussen de balken en het dak een nestje te bouwen. Ik was benieuwd of we deze lente al een nestje zouden ontdekken. En jawel hoor, de eerste merel heeft zijn intrek genomen en heel handig, heeft zijn nest gebouwd boven op onze zeis die we daar veilig hadden opgehangen. Dat wordt dus niet zeisen voorlopig en zorgen dat we niet tegen de steel aanlopen want dan begint het nest te schommelen.



Ik heb mevrouw merel nog even de stuipen op het lijf gejaagd door met mijn trap naar het nest te klimmen. Het fototoestel kon er net tussen en op goed geluk een foto gemaakt. Vier eitjes. Ik zal kijken of ik de jongen ook op de foto kan zetten, maar nu zal ik ze eerst maar weer eens met rust laten. Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten