zondag 5 februari 2023

Iets van bijna niets: Pomponnetjes van vloeipapier

 Af en toe krijg ik wel eens een cadeautje verpakt in van dat mooie vloeipapier, dat bewaar ik dan altijd, want ik vind het altijd te mooi om weg te gooien. Deze week had ik weer geluk, een leverancier van onze winkel had zijn producten verpakt in mooi roze vloeipapier. Dus ik helemaal blij naar huis met een stapeltje papier. Na enig rondsnuffelen op internet vond ik een hele leuke manier om dit papier te verwerken.


Als eerste heb je dus vloeipapier nodig


Verder een borrelglaasje en een pen, een schaar en naald en draad.
Vouw het papier een aantal keer dubbel. Trek met het borrelglaasje en een pen een cirkel op het papier en knip het stapeltje papier uit. Ik legde 16 cirkeltjes op elkaar. Knip dan met de gaatjestang twee kleine gaatjes in het midden van de cirkeltjes.


Rijg dan met een naald de draad door de gaatjes en leg een knoopje aan de achterkant.



Nu kun je de blaadjes één voor één gaan kreukelen, een beetje omhoog kreukelen, zoals hierboven op de foto.


En tadaah! Nu heb je een pomponnetje (eigenlijk een half pomponnetje).


En die pomponnetjes zijn weer heel leuk om een cadeautje mee te versieren.


De eerste hebben we al weer gebruikt in de winkel zoals je kunt zien, dus ik ga snel nog een paar pomponnetjes maken.

O ja: Hier vond ik het originele idee: Kukuwaja. Het is een blog dat hoort bij een webwinkel en staat vol leuke ideeën.

Fijne dag!
Marie-Louise








2 opmerkingen:

  1. Dat staat toch gewoon super leuk op een kadootje!
    Ik zeg altijd, ik kan niet alles bewaren, maar weggooien is ook zonde zie ik nu😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig leuk idee! En ook nog eens duurzaam, jullie hergebruiken inpakmateriaal van jullie leverancier. Misschien per 6 stuks op een kaartje en dan op de toonkaart zetten, die verkoop je zo!

    BeantwoordenVerwijderen