dinsdag 3 januari 2023

Eerste breiwerk van het nieuwe jaar

Het eerste breiwerk van het jaar staat weer op de pennen en als ik flink door brei hoop ik het volgende week af te hebben. 


Het is een sjaal in ajourmotief, gebreid van Scheepjes Stardust. Dat is een vrij dun wolmengsel van wol, mohair en acryl en heeft een mooi glinstertje. Net alsof je in de vers gevallen sneeuw loopt, dat kan soms ook zo mooi glinsteren. De looplengte is enorm, uit twee bollen haal je een flinke sjaal.

Het idee kwam ik tegen bij Vlnka Bavlnka (een slowaaks blog) en vond ik erg mooi. Toen ik in een oud boekje een soortgelijke steek tegenkwam dacht ik, nu ga ik het ook proberen. Het ajourpatroon komt mooi tot zijn recht bij deze wol.


Als de sjaal af is zal ik het patroon ook opschrijven, maar nu eerst nog even breien!

Fijne dag,
Marie-Louise




4 opmerkingen:

  1. Dat is een miou begin vanhet nieuwe jaar mooi garen en pracht patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het patroon komt zeker mooi uit in dit garen. Veel plezier bij het verder breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Qué bonita y el color es elegante. BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!…liefs van mij 🍀❤️🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen