vrijdag 5 februari 2021

Crea 2021 - De C van Col

Ik was de afgelopen twee weken niet zo creatief als ik had willen zijn. Gelukkig was er wel een goede rede voor. Zoonlief heeft een eigen huisje en dus heb ik veel schoongemaakt en geschilderd. Dat gaat wel een beetje anders dan anders. Zo mag je er natuurlijk niet met teveel mensen tegelijk zijn. Daarom ging ik vaak in mijn eentje overdag een paar uurtjes klussen. Ook verf en ander klusmateriaal koop je nu niet zo makkelijk. Eerst via internet uitzoeken wat je nodig hebt, dan bestellen en meestal een dag later ophalen. Het gaat allemaal wel, maar een kleur muurverf uitzoeken vanaf je computer is toch een beetje behelpen. Maar goed, niet klagen, het vordert gestaag. Alleen van handwerken kwam dus niet zoveel. Dus mijn creatieve bijdrage voor Crea 2021 is nogal bescheiden deze week.



Bij de baret haakte ik een bijpassende Col.

Ik gebruikte weer hetzelfde sokkengaren als voor de baret en koos dit keer voor haaknaald 3,5.

Vervolgens haakte ik een ketting van 80 lossen en sloot deze tot een cirkel.
De eerst toer haakte ik als volgt: 1 vaste en 1 losse, 1 losse overslaan en weer 1 vaste en 1 losse en zo de heel toer haken. 

Aan het einde van de toer ging ik als volgt verder: 1 vaste om de losse van de vorige toer, 1 losse, 1 vaste om de volgende losse van de vorige toer, 1 losse. Dit bleef ik steeds herhalen. Daarbij haakte ik alsmaar in het rond zonder me om het begin of einde van de toer te bekommeren. Toen ik de col groot genoeg vond heb ik afgehecht. Heel makkelijk dus. 



De steek die ik gebruikte heet de mossteek en die steek gebruikte ik al eerder om een vaatdoekje te haken. Dat patroon vind je HIER.

Tot zover mijn kleine bijdrage. Als ik nog tijd heb de komende week wil ik een Cape maken voor de pop. Dat idee heb ik niet van mijzelf hoor, maar van één van jullie die mij hierop attendeerde. Als het hard gaat sneeuwen lijkt me dat een mooi werkje, lekker voor de houtkachel. Ik ben benieuwd naar het weer de komende dagen, vooral op de beloofde sneeuw verheug ik me al.


En voor de klusliefhebber nog een "before" foto van mijn zoon's huiskamer. Ik hoop het eindresultaat binnenkort ook met jullie te kunnen delen.

Fijne  dag!
Marie-Louise







7 opmerkingen:

  1. Ja, dan heb je wel een hele goede reden :)
    Lijkt me inderdaad een heel gedoe, je moet goed weten wat je nodig hebt, want je kunt niet zomaar naar de bouwmarkt en wat je zegt, je kunt niet 'allemaal' komen helpen. Je col is leuk en zo doe je toch mee :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is moeilijk, wij willen behangen en zoonlief zei ons dat het het beste gaat online bestellen.
    Wat heb je het druk gehad en toch nog een col gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. But that's great! Are you painting alone? Wow! I didn't know that crochet stitch, so beautiful, was called that way. It must be very soft ..
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een klein bijdrage of niet, het is wel een leuke bijdrage geworden met dat setje. Wat een gedoe nu met verf en klusmateriaal kopen. Lastig hoor maar het wordt vast mooi! Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, het is je dan tòch maar gelukt deze week om iets te maken! En ik denk dat het een hele leuke set gaat worden...
    Wat komt er toch altijd veel kijken als je de basisdingen wil aanpakken in een huis. Beetje verven en behangen zeiden we altijd... maar dat beetje kan toch nog behoorlijk veel werk zijn! Succes met alles...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch leuk en een mooie col. Heerlijk omdat voor je kind te kunnen doen. Mijn zoon zoekt ook een huisje of appartementje. Maar hier is de woni gnood echt hoog en onbetaalbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een lekker warm colletje, dat komt deze week goed van pas!

    BeantwoordenVerwijderen