vrijdag 19 februari 2021

Crea 2021 - D van Doosjes vouwen

De D vond ik helemaal niet zo'n eenvoudige letter om iets creatiefs te verzinnen. Ik bleef maar denken aan Duif of Druif, maar ineens had ik het: Doosjes! Doosjes heb je nooit genoeg. Handig voor allerlei kleine hebbedingetjes, of om iets kleins in cadeau te doen. Dus papier tevoorschijn gehaald en vouwen maar!


Het eerste doosje ging nog wat rommelig, maar al snel had ik de smaak te pakken.


Zelfs een oude papieren zak wordt in een ommezien een doosje.


Gewoon een vierkantje knippen en vouwen.


En als je een vierkantje knipt dat net een stukje groter is dan het eerste vierkant, vouw je zo een bijpassend dekseltje.


Theezakjes erin en een lekker chocolaatje en je hebt al een klein presentjes.

Hier vind je een eenvoudig filmpje over het vouwen van zo'n doosje.


En over dozen gesproken, morgen gaan we zoonlief helpen met verhuizen. De eerste dozen staan al in zijn nieuwe huisje.
Het is nog lang niet af hoor, maar de huiskamer en één slaapkamer zijn klaar, dus hij kan zich aardig redden. De komende tijd gaan we nog een badkamer verbouwen en het toilet mooi maken. Als laatste gaan we de keuken opknappen. Maar dat moet nog maar even wachten, want spullen uitzoeken via internet vind ik echt heel lastig. O, wat hoop ik dat we snel weer een beetje meer kunnen dan momenteel. Eerder had ik er niet zo'n last van, maar op dit moment vind ik het best heel lastig. Nou ja, niet teveel zeuren, gewoon verder leven maar. Het wordt vanzelf weer anders.

Fijne Avond!
Marie-Louise










Link eenvoudig filmpje

9 opmerkingen:

  1. Leuk doosjes en het filmpje is heel duidelijk.
    Ga het ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk zijn ze deze doosjes, heb er zelf ook weleens
    een aantal gemaakt. Een mooie D voor een uitwerking.
    Sterkte met de verhuizing altijd een flinke klus.
    Ja we hopen allemaal dat het snel weer de goede kant
    op gaat, maar inderdaad we moeten geduld hebben.

    Heel fijn weekend,
    groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige doosjes! En het voegt zoveel meer toe als je een klein cadeautje geeft. Wij maakten ze zelfs voor babysokjes...
    Ja, die winkels... Ik houd helemaal niet van shoppen, maar zo kan het toch niet langer... Wij hebben nieuwe eetkamerstoelen nodig, de oude waren helemaal doorgezakt en we kregen er allebei rugklachten van. Nu hebben we tijdelijk de veranda stoelen binnen gezet :)
    Sterkte met verhuizen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk en lief je doosjes, dat heb ik ook eens gedaan voor een verkoping en wat daarna ingepakt moest worden.
    Dat maakt het net een stuk leuker om te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zoveel doosjes en succes met de verhuizing

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De doosjes zijn superhandig en schattig, maar voor een verhuizing zijn hele andere dozen nodig hé. Fijn dat de verhuizing al opschiet, al kan ik me goed voorstellen dat het nu heel lastig is om niet te kunnen doen wat goed uitkomt op het goede moment. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke doosjes hoor. Ik had zelf ook extra opberg dozen nodig. Heb ik gemaakt van schoenendozen. Leuk papiertje erom heen en klaar! Staat wel zo netjes, alles in een doosje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze doosjes heb ik ook wel gevouwen, inderdaad leuk als cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had al een paar keer gekeken of ik je bijdrage zag, blijkt nu dat ik er toch over heen gekeken heb! Leuke doosjes en inderdaad het ziet er makkelijk uit :) Veel succes met alles rond de verhuizing van je zoon. Ja, 'gewoon' naar de winkel is toch makkelijker :) wie weet binnenkort weer. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen