woensdag 21 februari 2018

Borduurseltje

Wat vind je toch enorm veel inspiratie op internet. Als ik niet uitkijk surf ik de hele avond rond en vind allerlei leuke dingen om te maken, maar ondertussen komt er niets uit mijn handen.
Een avond voor de tv geeft me ook zo'n ontevreden gevoel, stom eigenlijk, alsof je altijd iets nuttigs moet doen. Gelukkig heb ik dan ineens de smaak weer te pakken en maak ik toch weer iets, want ik ben eigenlijk pas tevreden als ik iets maak.

Zo borduurde ik een tijdje geleden dit schilderijtje


Heel simpel om te doen, maar wel leuk. Het lijstje had ik nog liggen en het stofje is van Ikea.




Ik tekende het takje op de stof en borduurde steelsteekjes met borduurgaren. De kraaltjes naaide ik er daarna aan vast. Het was eigenlijk zo klaar en erg leuk om te doen.

Misschien kan ik ook nog een lentebloemetje borduren. Eens "eventjes" op internet kijken voor de broodnodige inspiratie.

3 opmerkingen:

  1. Wat een schattig borduurseltje! Zo eenvoudig en zo stijlvol. Echt heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat een lieverdje is dat geworden! En wat leuk, met die kraaltjes. Heel herkenbaar hoor, ik zit al de hele avond leuke blogs te lezen, en even geen handwerkje doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, herkenbaar! Ik kan wel de hele dag op Pinterest rondkijken! Maar dit lieve schilderijtje is echt heel mooi! Ik krijg zin om het ook te proberen!
    En dat van dat tv-kijken zonder iets met je handen te doen, dat heb ik ook! Ik kan het gewoon niet (behalve toen ik ziek was). Is het misschien typisch voor creatieve mensen gecombineerd met ons vrouwelijk schuldgevoel dat we steeds nuttig moeten bezig zijn? Ach ja, zoals je zegt, als je iets maakt, krijg je er zo'n fijn gevoel door! Lekker genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen