zondag 22 september 2013

Gehaakte pompoen

Langzaam begint het weer een beetje herfst te worden en ook dat heeft zijn charme. Ik houd van de kleuren van de herfst en ook van de geuren in de tuin. Op een of andere manier krijg je vanzelf zin om je huis weer een beetje knusser te maken. Kaarsjes aan en iets gezelligs op tafel of in de vensterbank (die ik helaas niet heb in dit huis).

Ook in de winkel verandert er veel deze tijd van het jaar. De Feetje winter-babykleding hangt nu allemaal in de winkel, we hebben een leuke herfsthoek gemaakt en ook hebben we nu de IJslandse wol in een dikke winteruitvoering. Prachtig voor het breien van Noorse truien. En de schuur bij de winkel staat helemaal vol kerst- en winterspullen die we aan het prijzen zijn. Lijkt wel vroeg he, maar in de winkel loop je altijd een beetje voor met alles. Dan kan straks alles in één keer mooi de winkel in.

Dus 's avonds lekker uitrusten met een klein handwerkje. Zo maakte ik deze week deze pompoenen.


Ik gebruikte een paar restjes wol, altijd leuk als je van zo'n restantje weer iets leuks kan maken.


Ze liggen in de winkel ter inspiratie.
De patroontjes van de kleine pompoentjes haalde ik van internet.
Hier vind je het originele engelstalige patroon.
De grote pompoen kwam uit het boekje "75 Vogels, bijen en vlinders" van uitgeverij Librero.
  
Superleuk boekje met niet alleen beestjes, maar dus ook pompoenen en sneeuwsterren, paddenstoelen, blaadjes en bloemetjes.
Fijne zondag!
Marie-Louise


Geen opmerkingen:

Een reactie posten