zaterdag 30 maart 2013

Wol in de winkel

Ik heb twee drukke, maar ook hele leuke weken achter de rug. Ik vertelde immers al dat ik (samen met mijn zus) naar een groothandel voor wol en fournituren zou gaan. Dat was echt een Walhalla! Meters knoopjes en wol, leuke boeken en voorbeelden, en allemaal mensen die ook dol zijn op handwerken en breien. Super leuk om daar rond te lopen en je karretje (nou ja, eigenlijk twee karretjes) vol te laden met wol en aanverwante artikelen.


Vorige week hebben we alles geprijsd en in de winkel gelegd. Het lijkt eigenlijk nog niet veel als je het zo op de foto ziet, maar we hebben nu veel kleuren katoen, IJslandse wol, brei- en haaknaalden, wat knoopjes, scharen, band en boekjes met leuke voorbeelden. En meer past er helaas niet in de winkel.

De IJslandse wol is  van het merk Lopi (zie www.istex.is) en komt echt van IJsland. De kleuren zijn super. Wij hebben gekozen voor de dunste soort, Einband. Ik heb als voorbeeld een zomersjaal gebreid en moet het patroon nog even vertalen.


 
Er zit 1 bol lila en 1 bol lichtpaars in verwerkt. Het breit dus heel zuinig.
Deze sjaal heb ik gebreid op pen nr. 5, maar de wol is ook geschikt om op een dunne pen te breien.
 
 
Dit zijn de kleuren die we momenteel hebben, maar er zijn nog veel meer kleuren.
 
Verder hebben we nog softfun van Scheepjes meegenomen, een mengsel van katoen en acryl, wat geschikt is voor babykleertjes. Heet van de naald hierbij een voorbeeldje:
 


Vanmiddag hang ik het in de winkel. De kleur is in het echt mooier blauw, maar dat ligt vooral aan mijn fotografie-kwaliteiten.

En dan zijn we afgelopen weekend ook nog naar Rijnsburg geweest, om daar de kerstspullen in te kopen voor de winkel. Het weer was heel toepasselijk! En we hebben ontzettende leuke kerst- en winterspullen ingekocht, maar dat is nog ver weg. Laat het eerst maar eens lente worden!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten