vrijdag 28 september 2012

Zomerse omslagdoek

En, heb je nog iets op de pennen staan? Ja hoor, tuurlijk. Want 's avonds is dat zo lekker he, even breien voor de tv. Eigenlijk is het ook alweer van de pennen af. Ik ben de rand aan het haken, kijk maar.

 
Ook deze wol komt uit Denemarken (ik heb mezelf erg verwent daar in die breiwinkel, want er ligt nog meer te wachten om gebreid te worden)


De omslagdoek is maar gemaakt van twee bolletjes wol. Een wat dikkere draad van 90% katoen en 10% cashmier en een dunne draad van mohair die zo mooi in kleur verloopt. Ik heb de omslagdoek gebreid op een rondbreinaald nr 5, maar hij past ook wel op gewone pennen denk ik (dan is het wel een beetje proppen). Hierna nog even de draadjes afhechten en dan opspannen.

In Denemarken hing de omslagdoek om een mooi zomerjurkje, leek erg schattig. (Nou heb ik nog geen bijpassend jurkje, maar wie weet).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten