zaterdag 2 juli 2022

Lindebloesemthee

 Onze lindeboom staat volop in bloei en daar geniet ik elk jaar weer van. 


Als de zon begint de schijnen is het een gezoem van allerlei bijen en hommels. Echt prachtig om te horen en te zien,


En vlinders niet te vergeten, hier een Atalanta.


Je kunt de bloemen heel gemakkelijk plukken en drogen en er dan thee van zetten.


Pluk  de bloesem en het schutblad en laat het binnen drogen op een schone theedoek op de grond.


Dan opbergen in glazen potten en donker wegzetten en je hebt een heerlijk voorraadje thee voor de winter. 


De thee smaakt heel subtiel, bloemig en honingachtig. En het is ook nog eens heel gezond. Het helpt tegen kriebelhoest en verlaagt de bloeddruk. Verder is het gewoon een heerlijk theetje dat ik erg graag drink. Ook afgekoeld als ijsthee is het heel verfrissend.

Hier in het dorp staan heel veel lindebomen. Het is een algemeen voorkomende boom, dus een beetje bloesem plukken kan geen kwaad. En weet je wat ik ook altijd zo fijn vind; het komt van dichtbij, is niet de halve aardbol over gevlogen en zit niet verpakt in plastic. Kortom, hup op de fiets, op zoek naar een lindeboom en plukken maar. 

Fijne dag!
Marie-Louise






2 opmerkingen:

  1. En weer wat geleerd ik zal er eens op letten of ik zo'n boom tegen kom !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zomerse post genieten,liefs Ria en Leaf 🍀💗🐾🍀

    BeantwoordenVerwijderen