maandag 29 juni 2020

Babymutsje en sokjes van merinowol

De groothandel waar ik altijd wol bestel voor de winkel had een nieuw wolletje in het assortiment; Kambgarn van Istex, 100% merinowol. Istex is een spinnerij op IJsland die onder andere het bekende Lettlopi garen maakt voor IJslandse truien, maar nu kan ik dus ook de merinowol bestellen van deze firma. Ik word daar altijd een beetje hebberig van, dus bestelde ik twee pakken met wol om het garen uit te proberen. Merinowol is heel geschikt voor babykleertjes, het is zacht voor de huid en het kriebelt niet. 


Ik zocht de nodige inspiratie op internet en breide twee setjes slofjes en mutsjes. Het garen breit heerlijk en is echt heel veelzijdig. Ik breide op naald 3 en 3,5 mm. 


Het patroon voor het mutsje is gratis en vond ik hier op Ravelry:


Ook het patroon voor de slofjes is gratis. Je vindt het hier:


Ik ben blij met het resultaat en heb zelfs nog wol over om nog een gestreept sjaaltje of iets dergelijks te breien.

Deze wol smaakt echt naar meer. Ik loop alweer een nieuw project te verzinnen en bestel zeker nog een paar kleuren voor in de winkel. Voor mezelf mag ik niet teveel wol kopen, want anders wordt het echt te gek, maar voor de winkel is natuurlijk een ander verhaal. Zo kan ik toch een beetje toegeven aan mijn wolverslaving......

Fijne dag!
Marie-Louise

7 opmerkingen:

  1. Herkenbaar! Toen mijn dochter en ik nog een webshop hadden en op markten stonden met garens, vond ik het heel goed te verantwoorden dat ik van elk garen toch wel een voorbeeld "moest" hebben, en "moest" weten of garen prettig breit/haakt enz. Terwijl ik voor privé wel moeite had met garens kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja heerlijk hoor, een goed excuus om toch wat wol te kopen.

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Natuurlijk moet je even weten hoe het garen zich houdt tijdens het breien. Leuke setjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, nu wil ik nog een iets groter project breien, maar ik moet nog even inspiratie krijgen.

      Verwijderen
  3. Wat een schattig setje.
    Ik ken het garen niet, maar het klinkt fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke setjes.

    Ik ben van plan om een sjaal/das te breien bij mijn winterjas.
    En moet op zoek naar wol en een patroon...
    Fijn om op zomeravonden buiten nog wat te breien.


    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen