maandag 8 april 2019

Kleine wondertjes van de natuur

Vroeger, toen mijn kinderen nog geen puber waren en nog volop genoten van de kleine wonderen van de natuur, maakten wij in de lente paardenbloemkrullen. En nu de lente ineens in volle hevigheid is losgebarsten en ook de paardenbloemen weer bloeien, moest ik er ineens aan denken.

Pluk eerst een paar mooie paardenbloemen.

Snijd dan met een mesje het uiteinde van de steel in een paar dunne reepjes, hoe meer reepjes, hoe mooier. Mijn stelen waren niet zo dik, dus bij mij lukte het maar om ze in vier reepjes te snijden.

Stop de stelen dan in een glas water en aanschouw het wonder(tje). In een paar seconden krullen de steeltjes prachtig op.

En ook als je al een oude volwassene bent is het gewoon leuk om te zien hoe zo'n steel van een paardenbloem in een paar tellen zo mooi kan krullen.

En nog een klein wondertje vandaag. Ik ging hout halen om vanavond laat toch nog even de kachel te stoken.

Toen viel mijn oog ineens op een vogelnestje. 


Kijk, hier zie je het van dichtbij.

Ik voelde voorzichtig met mijn handen of het leeg was.

Twee eitjes, Mooi hoor. 

De komende tijd maar even hout pakken van een andere stapel. En als het weer zo blijft hebben we niet veel hout meer nodig.

Fijne avond!
Marie-Louise


1 opmerking:

  1. Nog nooit gedaan, ik ga het gewoon eens proberen.
    Wist niet dat dit kon met paardebloemen......
    Een vogelnestje, mooie plek.
    Wij hadden er vorig jaar 1 op 1 van onze luiken van ons huis. Die konden dus niet meer dicht als het hard waaide.
    Maar leuk was het wel, zeker toen de eitjes uit waren gekomen en de papa en mama heel druk waren met voeren.
    Wel jammer voor jullie, want het schijnt echt weer heel koud te worden.....

    BeantwoordenVerwijderen