vrijdag 12 oktober 2018

Gehaakt tasje voor in de handtas

Ik kwam op internet een leuk patroon tegen voor een gehaakt tasje. Zo eentje die je klein kan opvouwen en dan in je handtas kan doen (en dan niet vergeet mee te nemen zodat je alsnog een plastic tasje aan moet schaffen). Van zo iets wordt ik altijd meteen enthousiast en ik dook in mijn kast met katoen. Daar vond ik een gehaakt gordijntje voor een huis waarin we al niet meer wonen (en het gordijntje was nog steeds niet af) dus dat vond zo een nieuwe bestemming. Altijd leuk, iets hergebruiken.

Ik begon te haken, maar vond de originele versie veel te laag, dus haakte 15 toeren extra voor een iets grotere tas. En toen het af  was en ik alles in elkaar had genaaid bleek het tasje te groot om in het gehaakte hoesje te passen, dus toen was ik weer iets minder enthousiast. Enfin, uiteindelijk heb ik er maar een gewoon tasje van gemaakt, zonder hoesje, ook fijn.

Mijn iets te grote versie

Gewoon opvouwen kan ook en dan past het alsnog wel in mijn handtas.

Er zit trouwens verbazingwekkend veel rek in het tasje. Er ging zo een paar kilo stoofperen in (dat was het eerste wat ik voor handen had). En er had nog veel meer bij gekund, maar ik was bang dat de handvaatjes het dan niet meer hielden.

Afijn, handig tasje, maar ik ga het nogmaals proberen te haken en dan het patroon een beetje aanpassen, wie weet krijg ik het dan wel in zo'n handig opberghoesje gepropt.

Voor wie het ook wil proberen:
vind je het patroon.

Fijne dag, ik ga nog even genieten van het werkelijk prachtige weer!
Marie-Louise



3 opmerkingen:

  1. Super leuk en altijd handig, zulke tasjes.
    Morgen, in de tuin, lekker nog een paar gaan haken.
    Ik denk dat ik binnenkort ook aan zoiets begin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig zo'n tasje, misschien moet je de handvaten iets versterken?
    Vandaag nog lekker genieten van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al een hele tijd terug ook zo'n netje gehaakt. Ik had precies hetzelfde, als je er wat fruit in doet, hangt hij heel erg door.
    Maar nog steeds handig al zal ik volgende keer wel een ander modelletje kiezen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen