dinsdag 28 augustus 2018

Vakantie en buiten koken

Zo, daar was ik weer. Ik had het even te druk met vakantie vieren en zodoende kwam het bloggen wat in het gedrang. Nog een kleine week en dan begint ook hier in het noorden het nieuwe schooljaar, en wordt alles weer een beetje normaal. Ook fijn.

We hadden een heerlijke vakantie, bleven veel thuis, maar gingen er ook een weekje tussenuit en verbleven nog een paar dagen in de Harz, in het stadje Quedlingburg. Dat is een heel mooi oud stadje met 2000 vakwerkhuizen. Echt een Anton Piek stadje en zeker de moeite waard om eens te bezoeken.

En verder rommelden we maar wat aan. Zo fietste ik met mijn zoon naar de molen in Roderwolde. Daar verkopen ze namelijk lijnzaadolie en daar wilden we het kippenhok mee insmeren. Daar in Roderwolde bleek er een kleine markt te zijn en daar zag ik hem..... mijn houtgestookte kooktoestelletje wat ik al een hele tijd wilde hebben. Dus, hoezo impulsaankoop, we vertrokken van de markt met een fles lijnzaadolie, een appelplukker en een Envirofit M-5000. Klinkt als het nieuwste model bezem van Harry Potter, maar is een ontzettend leuk kookding.


Kijk toch eens, ziet dat er niet veelbelovend uit.


En vandaag had ik eindelijk tijd om het kooktoestelletje te testen.


Even eenvoudig begonnen, eieren met spek en tomaatjes.


En het ging dus wonderlijk goed. Met een aanmaakblokje en een paar kleine houtjes maak je zo een maaltijd.


Pan erop werkte ook vlekkeloos.

Kortom, dat ga ik de komende dagen nog eens uitgebreid proberen. Ik wil er ook een soepje op maken en misschien een stoofschotel, of appelmoes, we zien wel.

Fijne dag!
Marie-Louise

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat een wens is uitgekomen. Dat klinkt goed wat je allemaal gaat uitproberen :) mmm lekker een soepje :) Weet je al welke?
    Leuk als je laat zien wat je uitgeprobeerd hebt. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Dat smaakt waarschijnlijk 10 keer beter dan anders :-)
    En je vakantie klinkt ook goed. Bij mij is het ook wat kalmer op de blog, hopelijk binnenkort wat meer ritme terug.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen