woensdag 11 juli 2018

Haken en bloggen

Als je blogt slinger je allerlei ongevraagde details de ether in. Het is een beetje eenzaam schrijven zo en het is altijd maar weer de vraag wie het leest en wat men er van vindt. En waarover is het verstandig, gezellig, dan wel leuk om te schrijven? Dat vraag ik mezelf vaak af. Ik wordt er altijd een beetje onzeker van. Als ik schrijf over besparen, vinden "ze" me dan geen zuinigerd, of als ik weer een recept deel, is dat dan niet saai?

Nu kan je via blogger zien welke blogs het meest gelezen worden. Dan krijg je toch een beetje idee wat er zoal gewaardeerd wordt in blogland. En weet je wat dat bij mij is? Een blog waarin ik het patroon geef voor een gehaakt randje om een theedoek (klik). Dat wordt echt dagelijks gelezen en dan nog twee blogjes met het patroon van een gehaakte (klik) en gebreide (klik) vaatdoek. Volgens mijn altijd positieve en optimistische echtgenoot heeft echt heel alternatief Nederland die blogjes ondertussen gelezen.

En wat doe je dan?


Je verzint gewoon nog een leuk gehaakt vaatdoekje en een theedoek met een randje!

Ik ben nog niet helemaal klaar, maar de details en het patroon volgen binnenkort.

Fijne avond, ik ga nog even haken!
Marie-Louise


12 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor! Bij mij zijn ook de posts met patroontjes het populairst. Verder heb ik van in het begin gekozen om maar over één thema te bloggen en dat is haken. Geen receptjes, geen tuinverhalen en niet té veel privé... Dan heb ik het wat makkelijker om een onderwerp te kiezen :-) Soms denk ik wel eens dat dit ene haakwerkje niet goed genoeg is voor op mijn blog en dan laat ik het weg. Maar meestal schrijf ik over élk haakwerkje iets.
    Ben wel alvast benieuwd naar je doekjes, wat een fijne kleurtjes zie ik op de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat bij jou de patronen ook het meest gelezen worden. Met privézaken ben ik inderdaad ook voorzichtig, terwijl anderen daar wel vrijelijk over schrijven. Het blijft nog een beetje zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tuinverhalen vind ik juist wel leuk maar ja het verschilt per mens he. Dit ziet er al leuk uit alvast. Mooi dat je weer aan het bloggen bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet van jouw blog - het is zo heerlijk gewoon! Niet van die gestylede foto's waar niets echts aan is - gewoon heerlijk alledaags leven. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je positieve reactie, dan zal ik maar gewoon zo verder gaan!

      Verwijderen
  5. Tja, je weet nooit echt hoe er over je berichten gedacht wordt...
    Er wordt veel meer gelezen, dan gereageerd. Maar het is jouw blog, en je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.. waar je over wil schrijven... jouw drive...
    En gratis patronen zijn altijd geliefd... , maar soms heb ik er ook de balen van als ze me wel weten te vinden om patroontjes te gebruiken/soms te pikken en zelf met de eer te strijken... en nooit eens een reactie achter laten.
    Maar ook dat heb ik een beetje achter me gelaten.
    Schrijf maar gewoon lekker over het leven van alledag, dat is al bijzonder genoeg voor mensen die het weten te waarderen.
    Ik ben blij met je blog...!
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marie-Louise,
    Zeker, gewoon zo door gaan :)
    Je blog is leuk en gezellig om te lezen.
    Iedereen heeft het tegenwoordig druk en neemt niet altijd de tijd om een reactie te plaatsen. Dat je schrijft zoals je schrijft is juist het leuke van je blog en uniek.
    Mijn meeste berichten gaan over handwerken, soms over de tuin of over iets anders, privé probeer ik ook privé te houden. Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet toegeven dat ik via een gratis patroontje op je blog terechtkwam, maar ik ben blijven lezen omdat je ook over andere dingen schrijft die ik leuk vind en in een stijl die mij erg bevalt. Door de afwisseling blijft het voor mij leuk. Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. juist de reacties maken het leuk vind ik, maar jammer dat je meestal niet ziet dat op een reactie ook weer is gereageerd. je kunt wel melding sturen aanzetten, maar dan krijg je weer heel veel mail in je inbox...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vroeger kreeg ik automatisch een mailtje wanneer iemand reageerde. Nu blijkbaar niet meer. Ik zal het eens proberen aan te zetten. Want de reacties maken het inderdaad leuk.

      Verwijderen