dinsdag 22 mei 2018

Gratis hooi

Aan de categorie "zuinigheid met vlijt" kan ik sinds deze week ook zelfgemaakt hooi toevoegen.

Het was namelijk, zoals overal, mooi weer en we maaiden het gras. Maar dan blijven er altijd van die vervelende plukjes staan waar je met de maaimachine niet bij kunt.


Dit bedoel ik dus. En een beetje nette tuinvrouw gaat die plukken gras te lijf met een schaar voor een beeldschoon gazon-resultaat.


En tussen de nieuwe aanplant tiert het gras ook welig.

Voor de kippen koop ik bij de supermarkt altijd van die lullige pakjes hooi die je in één keer in het leghok leegt. Dan kunnen ze weer gerieflijk eitjes leggen. Maar nu bedacht ik mij dat ik dat afgeknipte gras natuurlijk ook gewoon even uit kon spreiden op het terras. En in een ommezien had ik mijn zelluf-gedroogde hooi. Kon zo het leghok in. Dat ga ik vaker doen. Het maakt het knippen van al die randjes en kantjes ook een stuk leuker, nu ik er een goede bestemming voor heb. 

Mijn eerste beetje zelf-gedroogd hooi.

Ook voor je cavia of konijn kan je dat natuurlijk prima zelf doen zomers. Waarom heb ik daar niet veel eerder aan gedacht?

Fijne dag, prima hooi-weer vandag!
Marie-Louise

2 opmerkingen:

  1. Ja, ik kan me voorstellen dat je er zo lol in krijgt (in een klusje wat normaal heel saai is)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een goed idee en nog leuk ook! Wij doen nu houtsnippers in het leghok, maar dan kun je het afval weer niet op de composthoop gooien. Daarom gaan we ook over op hooi!

    BeantwoordenVerwijderen