dinsdag 3 april 2018

Thee met een echt smaakje

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het lijkt wel of het eten wat je in de supermarkt koopt steeds vreemder van smaak wordt. Laatst kocht ik extra romige vanillevla van een bekende zuivelfabrikant. Maar thuisgekomen wilde niemand het eten, wat het was ook extra drillerig en er zat een vreemde nep-vanille smaak aan. Dus het eindigde gewoon in de gootsteen, zonde. Ook thee komt voor in de meest vreemde smaakvariaties. Bij een gemiddeld pakje kaneelthee denk ik, goh, nooit geweten dat kaneel zo smaakt, mijn kaneel smaakt thuis heel anders. Ik begin er steeds meer aversie tegen te krijgen, al die opgedrongen nep-producten en dus ga ik steeds meer zelf maken van verse ingrediënten. Heb je trouwens wel eens de inhoud van allerlei producten bestudeerd, echt overal zit soja in, of palmolie, ook zo'n vreemde gewoonte.

En zodoende maakte ik thee met een echt smaakje. Heel makkelijk eigenlijk en ook nog gezellig, zo'n theepot op tafel.

Begin met het zetten van een pot thee, neem gewoon een goede zwarte thee, of rooibosthee.
Zet het op een theelichtje.

Ga dan op zoek naar je steranijs en verse gember.

Schil een stukje gember en snij het in plakjes.

Werp de gember en de steranijs in de theepot en laat lekker trekken.

En elke keer als je dan langs de theepot loopt schenk je jezelf zo'n lekker kopje thee in met een echt smaakje. Proost! Werkt trouwens ook heel goed met een stukje van een kaneelstokje. Dan krijg je thee met echte kaneelsmaak.

Fijne dag!
Marie-Louise



3 opmerkingen:

  1. Het valt mij ook op dat er steeds meer maffe smaken komen. Chocola, pepernoten, thee. Het lijkt wel alsof de originele versie bijna niet meer aan bod komt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat gevoel heb ik ook, het wordt je soms bijna opgedrongen, altijd die chemische smaakjes. Terwijl simpel, zonder allerlei poespas, ook heel lekker kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie tip, je hebt helemaal gelijk met al die 'nep'producten.

    BeantwoordenVerwijderen