maandag 12 maart 2018

Maandagochtend, tijd voor de South Bay Sjaal

Ik houd van de maandag. Het weekend is altijd druk en iedereen wil van alles. En op maandagochtend keert de rust weer. Oudste zoon is weer aan de studie, de meiden zijn naar school en manlief aan het werk. Rust. Dan kan ik zelf op mijn gemak allerlei klusjes doen, zonder twintig keer "mam!" te horen. Natuurlijk is het weekend ook heel gezellig, maar opschieten, ho maar.

Dit weekend werd het warempel al een beetje lente. En dan krijg je vanzelf weer zin om de tuin een beetje op te ruimen.


Kijk, ineens waren ze er, de eerste narcissen. Het zijn van die kleintjes, de grote soorten bloeien later.

Ik werd door de lekkere temperatuur gegrepen door een enorme schoonmaakwoede.


En dus stortte ik me op het plantenkasje.

Ja, stukken beter. Ik zaaide de eerste spinazie. Nu nog even op zoek naar een paar sla- en bloemkoolplantjes en het tuinseizoen is weer geopend.

Ook snoeide ik de druif en maakte de eerste twee plantenperkjes zo'n beetje bladvrij.
(En ik durf het bijna niet te zeggen, maar nu heb ik dus spierpijn).

En daarna was het tijd om lekker even te zitten en wat te haken.


Ik had nog drie mooie bolletjes wol van Rowan (kidsilk haze). Daar ga ik nu een sjaal van haken

Het patroon is een "gouwe ouwe" De South Bay Shawlette.




Het is een heel eenvoudig patroon, maar het effect vind ik heel mooi. Je haakt vooral lossen en stokjes, dus lekker makkelijk! Het is ook een mooi patroon om te haken van een bol wol die langzaam van kleur verloopt. Of je zou wat kraaltjes in de laatste toer kunnen verwerken. Mogelijkheden genoeg.

Fijne dag!
Marie-Louise









1 opmerking:

  1. Herkenbaar! Ik had dit weekend ook tuinkriebels :-) Moet nog veel snoeien en verder opruimen, maar wat klaar is, staat nu fris klaar om uitbundig te gaan groeien en bloeien.
    Die goeie ouwe bekende sjaal wordt prachtig met dit garen! Ik ben ook bezig aan een sjaal/omslagdoek met patroon, the Saffron Shawl, ik wou eens iets anders proberen. Maar het komt niet helemaal uit zoals ik wou. Toch geniet ik van het haken.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen