maandag 1 januari 2018

Goede (handwerk)voornemens

Goede Voornemens, ik heb ze wel hoor. En eigenlijk denk ik dat de meeste van ons, al is het alleen maar in gedachten, wel 1 of meer goede voornemens hebben. Maar bij mij blijft het daar eigenlijk ook altijd bij, echt doen wat je je voorneemt valt nog niet mee.

Dus ik had zo gedacht, als ik ze nou eens op mijn blog zet, zou dat een stok achter de deur zijn?
En dan natuurlijk aan het eind van 2018 wel even controleren of ik het ook echt allemaal gedaan heb.
Nou, ik ben benieuwd!

Daar komen ze:
Mijn Noorse vest afbreien.
Het truitje voor de hond van mijn nichtje afbreien.
Sjaal voor mijn zus afmaken.
(En ik heb nog meer halve projecten, maar daar denk ik maar even niet aan.)
Minimaal 1 paar sokken breien.
Wol spinnen die ik van mijn zwager gekregen heb. So wie so moet ik proberen meer te spinnen, ik doe het veel te weinig.
Voorraadzakjes naaien van de berg vitrage die ik heb liggen.
Tassen naaien voor de winkel (stof heb ik nog meer dan genoeg).
Drie kilo afvallen die ik de afgelopen maand erbij heb gegeten. (Dit is een moeilijke!)
Minder kant en klare koekjes, frisdrank en chips kopen. Ik kan het beter zelf maken, dan zit er niet zoveel rotzooi in.
En als laatste: Meer gaan fietsen. Laat ik zeggen: 500 km dit jaar. (voor sommigen is dat een eitje, maar ik ben eigenlijk gewoon een beetje lui).

Oei, oei, oei. Dat valt nog niet mee. Ik ben benieuwd hoever ik kom.

Had ik trouwens al gezegd dat ik zo'n leuk nieuw projectje op de haaknaald heb staan? C2C haken, of "corner to corner", altijd leuk om iets te proberen wat je nog niet kan/kent/kunt. Dat mag nog wel even tussendoor, voordat ik aan de goede voornemens begin.


Fijne dag en een heel goed 2018!
Marie-Louise



1 opmerking:

  1. Dat ziet er al mooi uit, dat c2c-project!
    En veel succes met je goeie voornemens, klinkt goed allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen