maandag 11 december 2017

Sneeuw en een zelfgemaakte adventskandelaar

Is het bij jullie ook overal zo mooi?

Je kunt op de foto eigenlijk niet zien hoe mooi het buiten is. Net of alles met poedersuiker bestrooid is. Echt genieten.

De dochters genoten iets minder en kwamen alle twee te laat op school na 1,5 uur ploeteren. Ik ben niet jaloers als ik ze 's ochtends uitzwaai.


Ergens op internet kwam ik dit tegen. Snel te maken met een leuk resultaat vind ik. Dus mijn zoon en ik gingen aan de slag. We zochten een mooi stammetje uit onze houtstapel. De sterretjes staken we uit stukjes mandarijnschil met een klein koekvormpje. Verder knipte ik wat rozemarijn uit de kruidentuin en een takje van de kerstboom.

En we kochten een speedboor van 20 mm. Dat koste ons € 5,00. Maar dat vond ik wel een goede inverstering, want ieder stuk hout is vanaf nu een potentiële kaarsenstandaard. Die boor gaan we vast nog vaker gebruiken.

Mijn zoon deed het boorwerk en ik het plakwerk met een lijmpistool en voor we er erg in hadden was onze adventskandelaar klaar.

Helemaal blij! Weer iets leuks voor kerst zonder dat het je kapitalen kost.

 Fijne dag en geniet nog maar even van de sneeuw.
Marie-Louise

1 opmerking:

  1. Ik lees je blog nog niet zo lang maar je hebt altijd van die leuke, eenvoudige en toch bijzondere ideeën! Ik geniet elke keer weer.

    BeantwoordenVerwijderen