woensdag 27 januari 2016

Lekkere lichte, luchtige en supersnelle sjaal

Zo, dat ging lekker snel. In een paar dagen een sjaaltje af en nog leuk ook (vind ik althans).

Ik kocht van die heerlijke pluizige mohair van Scheepjes;  Mohair Rythm is de naam. En om die bolletjes nu zo in de winkel te leggen is altijd een beetje kaal. Een voorbeeldje erbij is veel leuker.
Bij deze dus.


Stel je voor dat ik de stoel ben, dan zou je de sjaal zo om kunnen hangen. Echt een heel licht en luchtig garen.


En breien op pennen 6, dus zo klaar.




Ik gebruikte twee bolletjes. Een bolletje voor de sjaal en helaas had ik natuurlijk net niet genoeg om de rand te haken, dus vandaar dat tweede bolletje.



En ik probeerde iets nieuws uit. Ik verwerkte kraaltjes in de gehaakte rand. Dat klinkt moeilijker dan het is. Je hebt vooral een hele fijne haaknaald nodig, (0,6 mm) kraaltjes die over die haaknaald passen en een beetje geduld.



Voila. Weer een sjaal af. Nu nog even kijken waar ik het patroon vandaan heb.....
De sjaal heet Agnes Shawl, ontwerpster is Caroline Wiens. Even googelen....
Ja, tuurlijk! Van Ravelry. Hier volgt de link:
Veel breiplezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten