zondag 1 juli 2012

Bloemenpers en boekenleggers

Een lekkere luie zondag vandaag. Vanochtend eerst de moestuin in en fruit oogsten. Wat een rijkdom. We hebben dit jaar een enorme bessenoogst. Dus dat wordt sap en jam maken. De zwarte bessen snoei ik direct bij het oogsten. Dan komen er weer nieuwe jonge scheuten waar  volgend jaar weer zwarte bessen aan zullen groeien. Dat plukt ook lekker makkelijk.

En 's middags nog een beetje creatief bezig geweest.


Deze kwam ik tegen tijdens het opruimen, goede jeugdherinneringen. Vroeger plakte ik een herbarium vol met gedroogde planten. Toen ik mijn dochters vroeg of ze wisten wat dit was hadden ze geen idee. Dus bloemen plukken, in de pers en wachten maar.


En na twee weken was dit het resultaat (er zit nog een tweede laagje met bloemen tussen).
Tja, en wat maken we daar nu weer van.


We hebben de bloemetjes met een beetje lijm op stukjes karton geplakt.


Geplastificeerd en uitgeknipt, gaatje erin, lintje erdoor........


en klaar zijn de boekenleggers. De meiden waren er erg mee in hun sas.



Zo, en nu weer aan het werk. Het fruit roept, dus ik ga eerst maar eens bessen rissen en wassen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten